Laat je huisstijl overal terugkomen op deze manieren:
Heb je een eigen bedrijf of werk je op de marketingafdeling bij een bedrijf dan is deze blog heel handig voor jou. We zien namelijk dat veel bedrijven investeren in een goed logo of een mooi logo maar hier vervolgens te weinig mee doen. Herkenbaarheid is namelijk heel belangrijk en mede door het goed inzetten van je huisstijl is het mogelijk om die herkenbaarheid te verhogen. In deze blog laten we je zien hoe:
Werknemers promoten
Je werknemers en collega’s zijn vaak het uithangbord van het bedrijf. Zij stralen niet alleen het imago uit maar kunnen ook je bedrijf promoten als ze bijvoorbeeld een afspraak hebben. Laat bijvoorbeeld notitieblokken bedrukken met het logo of de naam van het bedrijf. Dit is namelijk een product wat vaak wordt gebruikt en dus een makkelijk promotieproduct is. Andere voorbeelden zijn pennen of post-its met het logo van je bedrijf.
Professionaliteit is key
Wanneer je producten hebt in jouw huisstijl ziet dit er niet alleen netjes uit, je straalt ook professionaliteit uit. Er zijn tal van producten die hiervoor kunnen zorgen. Je kan bijvoorbeeld briefpapier drukken in jouw huisstijl. Briefpapier is onmisbaar in jouw huisstijl pakket. In één oogopslag geef je al je brieven en facturen een verzorgde en professionele uitstraling. Al je bedrijfsinformatie staat netjes vermeld op het papier zodat je zakelijke relaties de belangrijkste gegevens direct voor zich hebben.
Een ander voorbeeld zijn visitekaartjes, je wilt natuurlijk goed voor de dag komen bij je zakenrelaties en dat doe je met een goed en mooi kaartje. De mogelijkheden hiervoor zijn eindeloos en je kunt het zo exclusief maken als je zelf wilt. Zo laat je altijd een goede eerste indruk achter.
Kantoor uitstraling
Het interieur van het pand waarin je bedrijf zich gevestigd heeft moet dus goed passen bij je onderneming en huisstijl. In principe is dit best logisch. Het heeft namelijk een aantal redenen, al draaien ze allemaal rond het volgende: het is goed voor zowel je medewerkers als je klanten. Voor je werknemers is het goed dat ze werken in een gebouw met een goede interior identity omdat ze hier naar alle waarschijnlijkheid 8 uur per dag zitten. Een beetje comfort is dan natuurlijk wel van belang. Op je klanten zal zo’n geweldig interieur juist een hele goede eerste indruk maken. Het zou zelfs kunnen dat ze verrast zijn door zo’n mooie uitstraling.
Maak subtiel gebruik van de huisstijlkleuren
Dit lijkt misschien voor de hand liggend, maar wanneer je er op gaat letten zal je zien dat maar weinig bedrijven dit doen. En de aanpassing kan gemakkelijk worden gemaakt. Denk maar aan kantoormeubilair of andere items als muismatten, mokken, bloempotten of -bakken, kussens, kaarsen of kleden in de kleuren van je huisstijl. Dit zijn maar kleine aanpassing maar die wel veel verschil kunnen maken.